Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Data aktualizacji: 02.11.2023
Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa warunki przetwarzania danych osobowych (zwanych dalej również „danymi”) i plików cookies w obszarze witryny internetowej iconfig.pl, prowadzonej za pośrednictwem strony internetowej, udostępnionej pod adresem URL: iconfig.pl, zwanej dalej „Witryną”.
Działając z troską o prywatność Klientów, firma iConfig Radosław Król (dalej zwana „Administratorem”) zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz do zapewnienia bezpieczeństwa i poufności danych przekazywanych przez Klientów.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016), dalej zwanym RODO, informuję, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Radosław Król, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą iConfig Radosław Król z siedzibą w Gliwicach (44-100) przy ul. Nad Stawem 22/8, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii, pod numerem NIP: 5381849254 oraz REGON: 526729053
§1. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych
Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować listownie na adres: iConfig Radosław Król, ul. Nad Stawem 22/8, 44-100 Gliwice lub przez email: biuro@iconfig.pl.
§2. Na jakiej podstawie Twoje dane osobowe są przetwarzane
Podstawa prawna wynika z przepisów RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólnego rozporządzenia o ochronie danych).
Administrator może przetwarzać dane osobowe na następujących podstawach:
§3. Informacje o przetwarzaniu danych w celu zawarcia i realizacji umów, ewentualnego dochodzenia roszczeń oraz obrony przed nimi
§4. Informacje o przetwarzaniu danych w celu marketingu bezpośredniego oraz o profilowaniu
§5. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH W CELU ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA
Od momentu, gdy uruchamiasz moją Witrynę internetową, w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług przetwarzam takie dane, jak:
Moim prawnie uzasadnionym interesem w tym przetwarzaniu jest prowadzenie dzienników zdarzeń serwera i zabezpieczanie Witryny przed potencjalnymi atakami hakerskimi i innymi nadużyciami. W tym, możliwość ustalenia adresu IP osoby wykonującej niedozwoloną czynność w obszarze Witryny, taką jak próba łamania zabezpieczeń, czy publikacja treści zabronionych, czy próby niedozwolonych działań z użyciem serwerów. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO. Będę przechowywać te dane przez okres niezbędny do realizacji oznaczonych celów, nie później niż do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z odrębnych przepisów prawa. Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie tych danych jest warunkiem korzystania ze Witryny. Brak podania tych danych uniemożliwi korzystanie ze Witryny. Odbiorcą tych danych jest mój hostingodawca i dostawca usług telekomunikacyjnych.
§6. INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH
Przetwarzając dane osobowe, korzystam z usług zewnętrznych. Dlatego odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być podmioty trzecie. Zbierając dane osobowe, zawsze informuję o tych odbiorcach, jednak z uwagi na prymat czytelności komunikatu, czynię to skrótowo. Dlatego niniejszym wyjaśniam, że gdy informuję o poszczególnych kategoriach odbiorców, są to następujące podmioty:
§7. BEZWZGLĘDNE UPRAWNIENIA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE
Danych osobowe mają odniesienie do niżej opisanych uprawnień. Możliwość skorzystania z poniższych uprawnień jest niezależna od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych.
Prawo dostępu do danych
Masz prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzam dotyczące Ciebie dane osobowe. Jeżeli tak jest, masz prawo do uzyskania dostępu do tych danych, a także otrzymania dodatkowych informacji o:
Po otrzymaniu takiego żądania, jestem zobowiązani dostarczyć kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Jeżeli takie żądanie wpływa drogą elektroniczną i jeżeli nie otrzymam innego zastrzeżenia, informacji udzielę również drogą elektroniczną.
Prawo do sprostowania danych
Masz prawo do żądania niezwłocznego sprostowania dotyczących Ciebie danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
Prawo do usunięcia danych (bycia zapomnianym)
Masz prawo do żądania niezwłocznego usunięcia dotyczących Ciebie danych osobowych. Mam wówczas obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Masz prawo żądania od nas ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
Zautomatyzowane decyzje, w tym profilowanie
Masz prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa.
Prawo nie ma zastosowania, jeżeli ta decyzja:
Prawo do wniesienia skargi
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, do organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl.
§8. WZGLĘDNE UPRAWNIENIA OSÓB, KTÓRYCH DANE SĄ PRZETWARZANE
Uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych odnoszą się do niżej opisanych uprawnień. Możliwość skorzystania z nich jest każdorazowo zależna od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie
W przypadku, gdy przetwarzam Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej zgody na to, masz prawo do cofnięcia udzielonej zgody w dowolnej chwili. Naturalnie, cofnięcie udzielonej zgody nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych osobowych.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo otrzymać dostarczone nam przez siebie swoje dane osobowe, w ustrukturyzowanym i powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Masz również prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód z mojej strony, jeżeli przetwarzanie odbywa się:
Wykonując prawo do przenoszenia danych, masz prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.
Prawo do sprzeciwu
W przypadku, gdy Twoje dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO, masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania tych danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.
Wówczas nie wolno mi już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże istnienie:
Także jeżeli wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, wówczas nie będę mógł przetwarzać ich do takich celów.
§9. PLIKI COOKIES – WPROWADZENIE
Strona internetowa Witryny wykorzystuje pliki cookies. Są to powszechnie stosowane, niewielkie pliki zawierające ciąg znaków, które są wysyłane i zapisywane na urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie) używanym podczas odwiedzania Witryny. Informacje te są przesyłane są do pamięci używanej przeglądarki, która wysyła je z powrotem przy następnych wejściach na stronę internetową. Pliki cookies mogą być skategoryzować z uwzględnieniem trzech metod podziału.
Pod względem celów stosowania plików cookies, rozróżniamy ich trzy kategorie:
Pod względem czasu ich ważności, rozróżniamy dwie kategorie plików cookies:
Pod względem rozróżnienia podmiotu administrującego plikami cookies, wyodrębniamy:
§10. PLIKI COOKIES ADMINISTRATORA DANYCH
Administrowane przez nas pliki cookies pozwalają na:
Dzięki temu korzystanie z funkcjonalności Witryny staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.
§11. PLIKI COOKIES PODMIOTÓW TRZECICH
Wykorzystuje pliki cookies w ramach usług:
Zbierane przez Google Inc mają charakter anonimowy i zbiorczy. W szczególności nie zawierają cech identyfikujących (rozumianych jako dane osobowe) użytkowników Witryny. Korzystając z wymienionych usług zbieram takie dane jak źródła pozyskania użytkowników odwiedzjących Witrynę,
a także oraz sposób ich zachowania na Witrynie, informacje na temat używanych przez nich urządzeń i przeglądarek, adres IP, domenę, dane demograficzne (wiek, płeć), zainteresowania i dane geograficzne.
Korzystanie z plików cookies podmiotów trzecich jest uwarunkowane polityką prywatności i plików cookies, stosowaną przez te podmioty.
§12. ZGODA NA UŻYWANIE PLIKÓW COOKIES I ZARZĄDZANIE NIMI
Zgoda na przetwarzanie plików cookies jest dobrowolna i może zostać cofnięta w każdym czasie. Należy jednak pamiętać, że brak zgody na wykorzystywanie niektórych plików cookies może spowodować ograniczenia w korzystaniu ze Witryny i jego funkcjonalności, a nawet uniemożliwić to korzystanie.
Udzielenie zgody na przetwarzanie plików cookies może nastąpić:
Najczęściej ustawienia przeglądarki domyślnie dopuszczają umieszczanie plików cookies i innych informacji na urządzeniu końcowym. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie tych plików, konieczna jest odpowiednia zmiana ustawień przeglądarki internetowej. Możliwe jest wyłączenie ich zapisywania dla wszystkich połączeń z danej przeglądarki lub dla konkretnej witryny, a także ich usuwanie. Sposób zarządzania plikami zależy od używanego oprogramowania.
Aktualne zasady zarządzania plikami możesz znaleźć w ustawieniach stosowanej przeglądarki internetowej.
§13. PAMIĘĆ PODRĘCZNA
Korzystając z Witryny, korzystanie z pamięci podręcznej zainstalowanej w Twoim urządzeniu może odbywać się automtaycznie. W ramach pamięci lokalnej, możliwe jest przechowywanie danych międzysesyjnie, tj. pomiędzy kolejnymi odwiedzinami Witryny. Celem korzystania z pamięci podręcznej jest przyspieszenie korzystania ze Witryny, poprzez wyeliminowanie sytuacji, w której te same dane byłyby wielokrotnie pobierane ze Witryny, obciążając tym samym łącze internetowe użytkownika. Pamięć podręczna może również przechowywać takie dane jak hasło do logowania.
§14. ODNOŚNIKI DO INNYCH STRON INTERNETOWYCH LUB OPROGRAMOWANIA
Witryna może zawierać odnośniki do innych stron internetowych lub oprogramowania. Nie ponoszę odpowiedzialności za obowiązujące na tych stronach lub w tym oprogramowaniu zasady przestrzegania polityki prywatności i przetwarzania plików cookies. Zalecam zapoznanie się z polityką prywatności i plików cookies tych stron lub oprogramowania po wejściu na nie lub przed ich instalacją.
§15. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES